keskiviikko 14. elokuuta 2013

Mittauksia lahjuksia

Eilen oli jälleen BioSignature-mittaus Optimal Performancella. Oli kivaa kun parin edellisen kerran nousun jälkeen mittauspisteet olivat lähteneet hienoiseen laskuun. BioSignaturessahan mitataan siis 12 kehon pisteestä rasvan määrää ja kehon koostumusta. Sen ainakin on tässä vuoden aikana oppinut, että ihmisen keho on mutkikas mekanismi. Aina ei tuloksia tule terveellisestä ruuasta ja kovasta treenistä huolimatta. Esimerkiksi palautuminen tai sen puute ja stressi vaikuttavat kehoomme tosi paljon.

Nyt sai kuitenkin hyvillä mielin lähteä mittauksesta. Vaikka treeniä on ollut viime aikoina vähemmän kuin esimerkiksi viime talvena, on kunnon rentoutuminen ja säännöllinen kahvakuula tehneet tehtävänsä.

Mittauksen jälkeen iski hirveä nälkä. Onneksi matkan varrelle sattui Jogon Frozen Yogurt paikka. Hetken ihmeteltyäni sain koottua itselleni annoksen ja nam oli herkkua!


Mmmm... Jääjugurttia, marjoja, pähkinöitä ja mysliä. Nam!
Voisikohan tätä herkkua tehdä itse kotona?
 
 
Mittauksen jälkeen ajelin kotia kohti ja suoraan pesiskentälle katsomaan Virkkalan naisten peliä. Tällä kertaa tuli tappio, mutta tosi hienosti naiset ovat pelanneet. Täällä paikallislehden juttu Kirin naisista.
 
Puhelinta tyhjentäessä tuli vastaan pari kuvaa viikonlopun kuntosalivalmentaja-koulutuksesta. Aikas kivoissa tiloissa opiskeltiin...




Trainer 4 Youn koulutusmateriaalit on kyllä ensiluokkaisia!
 
Sitten tähän päivään. Viikko sitten alkoi mun ja miehen -10% painonpudotuskampanja/kilpailu, joten tänä aamuna oli eka punnitus. Mies tietenkin aamulla unohti (lue: ei uskaltanut) punnita itsensä, joten hänellä homma edessä huomenna. Mulla oli hienosti paino tippunut 900g! Ja oikeestaan tekemättä mitään sen kummempaa, herkut vain olen jättänyt syömättä. No alkuun se on aina helppoa, mutta heti kun on kisa menossa, tulee ihan erilainen tsemppi myös jatkoa ajatellen. Kyllä mä huomenna niin tuuletan, jos käy niin, että mun pudotus on prosenteissa suurempi kuin miehen :)


Sain mieheltä yllätyslahjana ihanan orkidean. Toivottavasti hän saa sen myös pysymään hengissä... Onneksi mäkin olin ostanut hänelle pikku lahjoja... Siis kuorsausta estävän nenärenkaan ja dosetin kaikkia vitamiineja varten. Hah hah, vähän mä repesin kun toinen tuo romanttisesti tollasen ihanan kukan ja mä oon hankkinut hänelle kuorsausrenkaan ja pillerirasian :) En tiedä ansaitsenko noin huomaavaista kumppania kun itse olen tälläinen halki poikki ja pinoon tyylinen tyyppi.

Tänään oli myös treenipäivä. Pari viikkoa on ollut kummallista pikkuflunssaa ja kurkkukipuilua ja vaikka aamulla olo oli flunssainen päätin kuitenkin iltapäivällä treenailla. No, ei sujunut! Oli kyllä niin voimaton olo, että ihan suututti. Tein kuitenkin "jotakin" ja sen päälle 25 minuuttia putkirullausta. Lavassa ja pakarassa olikin kunnon jumituskohdat joita koitin availla.

Eilisessä mittaustapaamisessa valmentaja Emman kanssa juteltiin tuosta kehonhuollon tärkeydestä. Emmalla on tapana tehdä kehonhuoltoa viikossa yhtä paljon kuin kovaa treeniä. Siinäpä mulle sauraavan kuukauden tavoite. Kuukausi sitten asetettiin tavoitteeksi että syön joka aamu marja-raejuusto-pähkinä aamiaisen. Nyt kun se on päivittäinen rutiini voin asettaa uuden tavoitteen ja olkoon se nyt tuo kehonhuolto.

Huomenna mennään tekemään ensimmäinen kuntosaliohjaus ja kumppani joutuu koekaniiniksi. Hän on sellainen harjoitusasiakkaiden harjoitusasiakas. Hänellä on ollut issias-vaivoja joten sen mukaan tehdään treeniohjelma mitä pystyy kivuitta tekemään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti