torstai 24. huhtikuuta 2014

Kisafiilistelyä lavan reunalta

Olin tiistaina GS Nummelan järjestämissä salikisoissa vähän niin kuin valmentajan roolissa. Mun elämäni mies osallistui ekoihin kahvakuulakisoihinsa ja mä olin tietysti mukana jännittämässä huoltajana :)

Hienosti veti mies LC:ssä (rinnalleveto-työntö) täyden 10 minuuttia kuulien ollessa 2 x 16 kg. Oli hänelle eka täysi 10 minuuttinen ja toistoja tuli 52. Kun aloitettiin vuoden vaihteessa minuutteja taisi tulla täyteen 4, joten aika hieno kehitys siitä!

Mun omat treenit ovat olleet jo pitkän aikaa vähän mitä sattuu. Toki treenailen jotain melkein joka päivä, mutta ei ole ollut mitään tavoitetta eikä edes lajia johon olisin keskittynyt. Suunnitelmia olen kyllä tehnyt varmaan kerran kuukaudessa, mutta sitten hommat on kuivunut, kun en ole määrätietoisesti ohjelmoinut itselleni aikaa omiin treeneihin.

Toisaalta on tuntunut ihan hyvältä, että on höntsäillyt mitä milloinkin mieleen tulee. On ollut muutenkin kiirus, enkä halunnut tästä uutta stressin aiheuttajaa itselleni. Kuitenkin aika usein huomaan kaipaavani Muscle Madnessin tai kahvakuulavalmennuksen aikaisia treenifiiliksiä ja myös niitä tuloksia joita silloin saavutti.

Kisoissa sitten tuli taas hinku nostaa kahvakuulaa enemmänkin omana treeninä kuin höntsäilynä. Mun viikkotunnit päättyy tältä keväältä sunnuntain vuoroa lukuun ottamatta ihan juuri, joten siitä liikenisi aikaakin oman treenin tekoon.

Niinpä eilen ilta-asiakkaan jälkeen vetäydyin meidän takapihalle tekemään vähän testinostoa. Vähän pelotti lähteä tavoittelemaan 10 minuuttia kun en ole yli 6 minuutin sarjoja tehnyt toooosi pitkään aikaan. Päätin tempaista ja ottaa turvallisesti 10 kilon kuulan. Meni oikeestaan ihan hyvin, olisin voinut hyvin jatkaa vielä molemmilla käsillä jonkin aikaa, joten hyvä mielihän siitä jäi. Tahti ei ollut kova (noin 140 reps), mutta lähdinkin hitaasti liikenteeseen. Kokeilin ekaa kertaa tempaista niin, että varpaat pysyvät maassa ja se sujui ihan hyvin. Videolta katsottuna kuula on ylhäällä vähän väärässä asennossa ja loppua kohti kyynärpää ei enää suoristu kuten alussa, mutta ne varmaan siitä useampien toistojen jälkeen loksahtelevat paikoilleen.

Teen nyt vielä työnnön ja OALC:n testit ja katselen sen jälkeen mitä tapahtuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti