sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Villapoppasen puoti ja hyvän olon jooga

Ollaan jo kotiuduttu mökkireissulta, mutta on pakko vielä palata viime keskiviikon joogaan. Se oli ihan huippua!

En tosiaankaan ole mikään kokenut joogaaja, mutta olen kuitenkin käynyt kokeilemassa useampia erilaisia joogatunteja ihan pikkutytöstä asti. Mun mummo oli joogaohjaaja ja olin jo pienenä joskus hänen tunneillaan. Sen jälkeen olen kokeillut hatha-joogaa, joka oli mun mielestä lähinnä käsien heiluttelua silmät kiinni. Astanga-jooga oli fyysisesti tosi raskasta tällaiselle kankealle henkilölle. Ja lisäksi jotenkin tuntuu, että varsinkin joogassa ohjaajan merkitys on tosi iso. Oon aina miettinyt että olisi ihanaa olla tosi zeniläinen notkea joogi, mutta en vaan ole saanut noilla tunneilla kunnollista kipinää. Nyt tuli kipinä!

Joogasalina toimi Onkamon koulun vanha sali. Opettaja Piia perheineen on ostanut vanhan koulun ja sali olikin tosi tunnelmallinen paikka joogata. Vaikka liikesarjat oli mulle ihan tuntemattomia osasi opettaja neuvoa ne niin hyvin, että pelkkä kuunteleminen riitti. On vähän häiritsevää, jos joutuu kesken liikkeen vilkuilemaan opettajasta mallia. Piia kertasi koko ajan miten liikkeet menee ja miten kuuluu hengittää, joten oli helppoa pysyä perässä. Liikkeet oli tosi huoltavia ja hyviä, vaikkakin olin yllättynyt että olin NIIN kankea! Oikeesti pakko ryhdistäytyä kehonhuollossa.

Tämä jooga oli just sopivan rauhallista ja myös joogan henkinen puoli tuli ihanasti esille. Tykkäsin ihan tosi paljon! Voi harmi, että tämä jooga on vähän turhan kaukana kotoa.

Joogan jälkeen käytiin samassa pihapiirissä olevassa Villapoppasen puodissa juomassa teet ja syömässä ihanat piirakat.
 
Ostin puodista myös teetä, luomupähkinöitä ja aivan ihanaa kuorintaainetta. Se pääsi heti kokeiluun illalla saunassa.
 
Torstain treenit sujui mielettömän hyvin. Liekö syynä edellisen illan jooga vai treenipaikan maisemat...
 
 
 
 
Viime päivät on harrastettu lähimatkailua, siitä tulevassa postauksessa. Aivan ihania paikkoja on täällä kotiseuduillakin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti